PreWedding Photo - Crystal Brides Cinematography

10:07


Last week, cik Iem tanya bila aku nk shoot wedding photo...hurmm, aku pun survey lah kot ada pakej murah2 kan...tapi kat website x banyak info...then Iem ajak aku survey kt kdai je...xtually time tu aku xda mood sangat pun, just ikut je...aku tengok boy lak yg excited lebih...huahaha my boboy...my only perfect bridegroom...

Walaupun wedding kami bulan Ogos nanti, tpi boy dah sruh aku start prepare apa yang patut....aku nih blur2 je, xtau nk start buat apa dlu...maklum lah ongkos ngak aderr...untung lak ada bestfren mcm iem & soulmate mcm boy...

8 March 2015, aku & boy pi jumpa Iem kt Butterworth coz dah appoint dia tlg kmi survey kedai bridal...plan asal aku nak survey banyak2 kedai pastu baru pilih the best n paling murah...tapi kannn......kan....kan....


Kedai pertama kami masuk Crystal Brides Cinematography dekat Butterworth...Ms Mandy Pah bawa kami round2 kedai tengok wedding gown dulu...ikut step katanya...lepas tu dia bagi tengok gambar customer yang lepas2...dan akhirnya....dia bagi kami tengok pakej....kat sinilah paling lama aku duduk...

Lobby Crystal Brides - gambar kedai semua aku ambik kat google sebab pengunjung tak dibenarkan tangkap gambar dalam kedai...

Bahagian display gown.


Mula2 tengok harga, mak aiii mahalnya...aku bajet dlm 4k je...ni dah 4k ke atas...aku fikir dalam hati, tak mau lah kedai ni...aku dengar dia explain sambil buat muka tak berminat sangat...makin buat muka tak minat, dia makin tambah barang2 dalam pakej tu....bila dia dah tambah semua yang aku perlu, baru aku ada muka berminat sikit...dan last sekali dia kurangkan harga...maka jadilah RM3999...ooohhh, ngam2 dengan bajet...finally, kami bersetuju ambik pakej ni bila dia upgrade frame gambar ke 50"...aku terus caiq sebab aku nak sangat frame besaq2...


Aku tak rasa pakej yang aku amik ni paling murah, mungkin ada tempat lain yang lebih murah...tapi aku tak pi survey sebab dah bayar deposit 50% kat Crystal Brides...Frame besar buat aku kabur mata masa tu...ahaaaa....aku dah terperangkap dengan taktik dia...

apa yg aku dapat dalam pakej RM3999 ni :
  1. 18R album-21pcs (26 poses) full page with 5 sets layout design. (upgrade new album swan cover)
  2. 11R album-21pcs (21 poses) full page with 5 sets layout design.(upgrade new album swan cover)
  3. 1 photo size 8" x 12" + frame.
  4. 1 photo size 8" x 12" + frame - upgrade to 10 x 15".
  5. 1 photo size 20" x 30" + frame  - upgrade to 22" x 50" (swarovski king frame).
  6. Shooting 80 poses.
  7. 2 London wedding gown suit for shooting (upgrade 1 korea gown).
  8. 2 London evening gown suit for shooting (upgrade 1 swarovski gown).
  9. 1 outdoor wedding gown suit for shooting (upgrade valentine gown).
  10. Bridegroom coat for shooting
  11. Bride's & Bridegroom's makeup & hairdo.
  12. 1 London wedding gown suit for wedding day.
  13. 1 London evening gown suit for wedding day.
  14. 1 dinner evening gown.
  15. 2 Bridegroom coat for wedding day.
  16. Special thanks card 48pcs.
  17. DVD Dinner movie slide show (big + small album photo) 
  18. 16" x 24" signature board.
  19. 2 sets car decoration.
  20. 1 wedding day bouquet + 3 corsage.
  21. Shooting outdoor 2 places.
  22. Softcopy 47 poses CD album. 
  23. V.T. card 24pcs.
  24. 2 small frames (free gift).
Pastu kan...ada pulak extra charge kalau beli barang kat bawah ni.
Tapi aku dapat 50% less sebab promotion period. (aku rasa semua customer dapat less 50% sebab standard tempat lain pun harga ni).
  1. Eyelash 1 pair = RM60
  2. Body Foundation 1 bottle = RM138
  3. Ampoule 1 bottle = RM60
  4. Color spray for 2 person = RM60
  5. Nail art 1 set = RM70
Kalau aku beli semua kat atas ni, total RM194. Jadi jumlah yg aku kena bayar kat Crystal Brides adalah RM3999 + RM194 = RM4,193...Ooohh..(letak tangan atas dahi sambil mata ke atas)...tak pe sekali seumur hidup, terpaksa aku pujuk hati yang tengah lara ni...





You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images