Restaurant Maritime Waterfront

17:30

Masa stay kat Maritime Waterfront hari tu aku x keluar memana pun. Makan pun order dari restoran je sebab penyakit malas melanda. Dah niat nak bercuti relax2, nak duduk dalam keta sebelah driver pun malas tau. kalau boleh nak tido sambil tengok tv je. Bila lapar, aku nak makanan tersedia depan mata. Boleh x macam tu?? Bajet princess lah sangat..

Boy pun malas drive. Jadi kami main calling2 restoran hotel, order2. Tunggu 20 minit nanti ada orang tingtong  depan pintu bilik. Buka pintu ada waitress pakai bow tie terpacak depan pintu sambil sorong makanan yg kami order. Biarkan dia masuk hidang makanan atas meja.

Lepas tu aku x tunggu sapa dah. Terus capai fon dan snap gambar. hehehe...tak kira lapar macam mana pun aku mesti snap gambar ambik feel dulu. Boy jeling je. ingat aku takut ke??? hahaha

Untuk dinner fasa pertama kami order chicken chop dan air tembikai. dua-dua orang makan sama. Kami order chicken chop 1 pinggan je sebab ada dua slice ayam, amik bahagi jadi 2 pinggan. Masa tu perut x lapar pun. sesaja amik feel.



sempat lagi aku ubah meja makan sebab nak view lampu2 bangunan. Boy pun layankan je laling dia sorang ni.

duk 2 jam lepas tu baru perut aku minta nasi. Aku ni jenis makan lewat malam dan kalau x dapat makan nasi nanti tido x lena. Nasib baik lah dalam menu ada jugak nasi goreng. Kalau x, tido x lena lah aku malam tu. 

Aku order nasi goreng cina, boy makan chicken chop lagi. Sedap lah tu !! Untuk dinner fasa kedua ni kami x order air sebab Boy dah buat ais ketul. Dia nak bancuh tea. Heee, ni lah untung aku dapat laki rajin. Dah jimat kat situ. 

nasi goreng cina - rasa biasa2 je. makan dengan cili kicap baru naik rasa sedap. mungkin sebab tekak aku jenis tekak kampung, kena telan dengan cili baru best. ok lah, janji boleh makan nasi.

Grilled chicken chop - yg ni marvellous. daging empuk, masak sedang2, daging x terlalu kering dan sos dia paling sedap. 

ni tea, air tangan Boy. yg kelakarnya dia nak jugak minum dalam gelas ni. sesuai ke x tu belakang kira. pelik tetapi benar. aku layankan je, jangan dibantah nanti dia naik gorila kang. 


Haaa...ni bukti Boy bancuh tea dalam wine glass. hahaha. x dapat minum wine, tea pun jadi lah...

lapau ler tuuu....makan x tunggu i yer....ooppss !!! i yg xreti nak makan, org x larat tunggu dah...asyik snap gamba je...

esok pagi, order breakfast pulak. tapi x best sebab x banyak choice. macam biasa aku akan carik malay food jugak, kalau boleh nak makan nasik...

menu yang banyak nama tapi makanan dia boleh bilang dengan jari. aku belek2 trus ingat nk order nasi lemak pulau mutiara. tup2 boy pun nak nasi lemak jugak. kalau order menu yg sama nanti x boleh merasa menu lain2 pulak. last2 aku pilih monte cristo (french toast) & banana pancake. haish, punya la susah nak pilih western food sebab tekak i pure kampung okeh. 

ada something x best happened time order set monte cristo ni. korang tengok betul2 dalam set ada tulis monte cristo served with maple syrup & chicken sousage. pastu ada banana pancake sekali. tapi bila waitress hantar food, banana pancake x ada. time tu aku x perasan sebab aku masa order aku x hafal apa yg mesti ada dalam set. bila tengok balik gmbar menu ni baru aku perasan diorang bagi x complete set. sedih sekejap sebab x dapat try banana pancake.. xpe lah, bukan rezeki aku kannn....

dalam set menu nasi lemak, ada bubur ayam sekali. sapa lagi nak makan kalau bukan aku. dah lah perut tengah minta nasi. dapat bubur pun bersyukur sangat2 dah tau. setiap set ada air sekali, boleh pilih nak jus atau coffee.

monte cristo (french toast) - bagi lidah aku, rasa kurang sedap sebab aku makan time dh sejuk. yg dalam bekas kecik2 tu maple syrup & butter. aku bg 5 bintang kat maple syrup dia, sedap sangat2. aku makan ni letak maple syrup banyak2, trus jadi sedap.

Nasi Lemak Pulau Mutiara - nasi lemak paling sedap yang aku pernah makan..sambal dia perrghh, sedap x payah cakap. marvellous untuk pinggan ni...

Bubur ayam - rasa biasa2 je. ok lah, janji xda rasa ajinomoto. aku makan 1 mangkuk ni memang kenyang.

Boy bancuh tea kat aku sebelum nak telan heavy breakfast. dia tukang bancuh, aku tlg snap gmbar je. bertuah la boy dapat aku....hahaha...

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images