All about my life

09:19

Yeah, ni dia gambar tuan punya blog, merangkap aku yg juga dikenali sebagai Ms Cici...hehe
mohon jgn takut yer....walaupun aku ada taring yg tajam, tapi aku xpernah hisap darah orang okey...hihihi

hari ni aku rasa nak share about myself... bak kata orang, tak kenal, maka x cinta...ngee~~ (ada ke org nk bercinta dgn aku)

  1. Aku anak kedua dari empat org adik beradik. Macam biasalah sifat anak kedua, agak pendiam, sensitif...masa kecik mak aku kata aku paling kuat nangis....uuwaaa...patut ler lebam2 biji mata.
  2. Aku lahir di Kangar, Perlis. Pastu aku stay di kodiang Kedah, rumah nenek sebelah mak aku.. Lepas nenek sebelah ayah meninggal masa aku umur 5 tahun, aku pindah ke rumah ayah aku di perlis..jadilah orang perlis sampai sekarang...
  3. Aku sekolah tadika & rendah di kampung (dekat je dgn rumah aku, jalan kaki 5 minit dah sampai)...tapi aku pi sekolah naik beskal...x sia2 belajar 6 tahun, akhirnya aku dapat cemerlang dlm UPSR...bukan nak riak, aku cuma nak mengimbau kenangan manis...huhuhu
  4. Kedian, aku masuk skolah menengah di Sek Men Sains Tuanku Syed Putra...5 tahun di sini, banyak kenangan tercipta...unforgetable gituu...aku jumpa first love aku kat sini...tapi aku end up dgn result SPM yg kurang memuaskan, hasil daripada kemalasan aku sendirik tmbah dengan mabuk cinta masa tu....hoii, habislah masa depan kau cici...
  5. Kalau dah result x memuaskan, maka paham2 lah xda institusi yang offer aku belajar...aku cuma dpt tawaran form 6 saja...tanpa hala tuju, aku pun masuk je form 6...masuk seminggu, sempat terpilih ke kem perpaduan di UUM...lepas tu aku blah dari form 6 sebab nak smbung private U...sebenarnya aku malas bangun pagi, malas pakai uniform skolah...p/s : kepada adik2 jgn tiru macam akak, sangat bahaya untuk masa depan anda...
  6. Aku sambung private U, named as UNITEN...amik kos asasi akaun...(dari sains tulen terjun ke akaun)....basic apa pun xdak, hentam je lah labuu....banyak dugaan jugak di sini, nanti aku citer dalam entry lain....sem akhir nak habis asasi, aku patah semangat...aku gagah jugak nak bagi habis...aku finished asasi akaun di uniten selama setahun dengan gred purata 3.28...hasil daripada banyak masalah peribadi melanda, finally aku decide blah dari uniten, balik duk kampung...
  7. Dah lah stop study, cinta 4 tahun pun akhirnya kecundang jugak....baru aku sedar aku masih ada family yg sentiasa support aku...mak aku pun cari kerja bagi aku...3 bulan aku kerja di forwarding company as a clerk...sambil tu aku mohon masuk poli...semangat aku nak belajar masih ada walaupun lip lap lip lap je....aku sedar orang tua aku nak aku belajar, xboleh tinggi sangat pun janji ada diploma...
  8. Januari 2010, aku masuk poli arau juga dikenali sebagai PTSS..kali ni aku amik kos IT pulak...haha, gila, semua aku nak try...mana ada peluang, aku grab je...lagipun ni pilihan pertama aku masa mohon...not bad lah kos IT, aku masih boleh catch up...aku enjoy study kat situ, sebab dekat dengan rumah, no homesick, no pressure, and everyone support me...3 tahun di PTSS, aku dapat banyak pengalaman...n dapat jugak cinta baru introduced as Mr Boy, aku panggil Boy jer la coz dia muda dari aku 2 tahun, x kan nak paggil abang pulak...ngee~~
  9. Habis study kat poli, aku cari keja yang boleh ulang alik dari rumah je....maklum lah aku ni jenis homesick, memang xleh merantau jauh...kang abis duit gaji aku tiap2 minggu kira nak balik kampung je....kali ni aku dpat keja di forwarding company jugak, tapi sebagai customer service...nama pun customer service kan, jumpa customer memang macam2 perangai, aku hampir2 nak blah jugak dari situ...tapi masih boleh diselamatkan lagi sampai sekarang....
  10. hidup aku sekarang macam tak da apa best je...keja 6 hari seminggu, start 9 pagi smpai 6 petang...kalau keja banyak, sambung smpai habis, baru boleh balik...sampai rumah dah gelap...lepas mandi dan makan, kalau x letih sangat aku akan online, tengok crita ataupun update blog...hari ahad, kalau x kluar dengan Boy, aku rehat je kat rumah...life is dull....hidup kita ada 3 fasa:
STUDY PHASE : have TIME , have ENERGY but no MONEY
WORKING PHASE : have ENERGY, have MONEY but no TIME
OLD PHASE : have MONEY, have TIME but no ENERGY

jadi, apa yang boleh aku conclude di sini, hargailah apa yang kita ada sekarang...kalau fikir nak buat apa, usahakan sekarang sebab kita x tau apa akan jadi di masa akan datang....dan setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya....walaupun hidup kita telah digariskan, tapi aku percaya setiap yang terjadi mesti ada sebab disebaliknya...
KITA HARI NI ADALAH HASIL DARI APA YANG KITA TELAH LAKUKAN PADA MASA LAMPAU...

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images